Refrescar a dalt i escalfar a baix

Hi ha un principi terapèutic molt senzill i molt característic de la medicina xinesa que diu que cal refrescar a dalt i escalfar a baix. Si us poseu les mans al clatell, probablement el sentireu calent. En canvi, de ben segur que si poseu les mans als peus, notareu que els teniu més freds. Això és, explicat en el marc del principi yinyang, perquè la calor tendeix a pujar, com el foc, mentre que el fred tendeix a baixar, com l’aigua.

El principi terapèutic d’escalfar a baix i refrescar a dalt és molt fàcil d’aplicar. Per exemple amb un bany de peus calent, amb un massatge de peus, o caminant descalços per la sorra de la platja o pel bosc. Per refrescar a dalt, podem deixar caure un bon raig d’aigua freda al clatell. Es tracta d’un principi molt senzill i preventiu, i que sempre és útil perquè contrarresta la tendència natural dels dos pols oposats a allunyar-se entre si.

La medicina xinesa ens ensenya molts recursos simples però altament efectius. Aplicar-los no és gens difícil. Cultiva la salut. Fer-ho no costa gens i el benefici és immens!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s